Dag 1+2 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu Dag 1+2 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu

Dag 1+2

Door: sophie, maaike, jessy

13 Januari 2013 | Griekenland, Kérkyra

Dag1
De wekker ging om 3 uur, erg vroeg maar ons vliegtuig ging al om half 7 en we moesten ook nog een uur rijden dus helaas hadden we geen keus en moesten toch echt het bed uit. Ik (jessy) en maaike reden achter elkaar aan, sophie wachtte op ons bij de incheckbalie. We namen afscheid van onze ouders en gingen inchecken. Bij het wegen van de koffers waren de koffers van maaike en mij te zwaar, moeders erbij en de spullen die niet perse mee hoefte eruit halen. Toen de koffers minder dan 23 kilo weegde echt afscheid genomen en door de douane heen. Bij drugssmokkelaar maaike moest de pieper natuurlijk weer afgaan haha, op sokken erdoor heen en we konden door. Het was nog even uitzoeken hoe het ook alweer werkt op Schiphol maar na een beetje rondlopen vonden we uiteindelijk onze gate. Omdat we nog tijd zat hadden dronken we wat bij de starbuckswinkel. Om kwart voor 6 gingen we inchecken en kon de reis echt beginnen. In het vliegtuig hadden we een praatje met de stewardessen die zich afvroegen wat 3 jonge meiden in het buitenland gingen doen. Nadat we hadden uitgelegd wat we gingen doen en hadden verteld dat het sophie's eerste vlucht was kregen we halverwege de vlucht (van 50 minuten) een flesje champagne en een heel lief briefje waarop ze ons succes wenste. We landden veilig op de luchthaven van Parijs. Onze gate was gelukkig precies waar we ook uitstapte dus hoefde we niet ver te zoeken. Helaas hadden we 20 minuten vertraging en waren er bij de gate geen winkeltjes ofzo dus hebben we 2 uur lang gezeten en niks gedaan (erg saai). De reis van Parijs naar Athene ging ook erg goed, de vlucht duurde ongeveer 3 uur. Op athene aangekomen wachtten we op onze koffers. Na lang wachtten ging de bagageband dicht en stonden maaike en ik nog steeds zonder koffer. Gelukkig had een andere man ook nog geen koffer dus zijn we samen met hem naar de balie gegaan. We kwamen er nu pas achter dat we een uur tijd verschil hadden dus moesten we ook nog stressen om het volgende vliegtuig te halen. Na wat overleg met de balie kwamen we erachter dat onze koffers al in het volgende vliegtuig zaten en dat sophie's koffer eigenlijk helemaal niet op de band had moeten liggen, maar gelukkig konden we die bij de balie achterlaten en zou die vrouw het voor ons regelen. Wij snel opnieuw inchecken en met een busje naar het volgende vliegtuig gebracht worden. Een teleurstelling voor maaike en mij een klein vliegtuig, sophie met nu 2 vliegreisen op haar naam vond het juist wel leuk haha bikkel! We kwamen gelukkig veilig aan op de luchthaven van Athene, koffers pakken en Dimitri zoeken. Die hadden we snel gevonden want hij stond heel schattig met een geel blaadje met onze namen erop op ons te wachten. Hij was super aardig en reed expres een beetje om om ons alvast wat van het eiland te laten zien. Hij bracht ons naar het appartement en daar leerde we de eigenaren Tasos en Kostas kennen. Er zaten allemaal oude mannen in het barretje die natuurlijk wel opkeken van 3 blonden dames haha. Tasos en Kostas dachten dat we pas maandag aankwamen en moesten dus nog snel onze kamer in orde maken. Dit duurde gelukkig niet heel lang. Toen we onze kamers binnen liepen waren we even in shock, het was heel klein en niet heel fris. We pakte onze koffers uit en Tasos bracht ons naar een restaurantje in het dorpje verderop. Daar hebben we boven onze verwachting heerlijk gegeten voor minder dan 10 euro. We hebben terug naar ons appartement gelopen en daar keken we de helft van een film maar we waren zo moe dat we gelijk gingen slapen. Goodnight!

Dag 2
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen, waren we erg aantoe! Toen we wakker waren hebben we eerst even lekker gerust nog op bed, en gingen we ontbijten wat niet zo lekker was. Het brood hier is heel droog dus we genoten er nou niet echt bepaald van haha. Toen gingen we ons aankleden en klaarmaken en liepen we naar de Donkey Rescue. Het zag er super leuk uit! Allemaal leuke ezeltjes, honden en katten. Ook wel heel zielig, een ezel had een hele gebroken been, die was helemaal gebogen, maar hij kon nog wel vrolijk zijn en snel rennen gelukkig. We hebben Judy en Maggie ontmoet, ze zijn super aardig! Toen gingen we weer terug naar het appartement en hebben we nog even boodschappen gedaan. Alleen het dichtsbijzijnde supermarkt was dicht, dus moesten we helemaal omhoog lopen, en hier met die bergen ben je wel een beetje moe als je eenmaal boven bent. Die vrouw die daar werkt is ook super lief en heel erg sociaal. Toen we weer terug waren was de canadeese vrouw er ook! Zij is ook super aardig en gingen we met haar en Lieke eten. Daarna gingen we nog naar beneden naar de bar, gezellig iets drinken met Lieke. Nu gaan we maar is slapen want we moeten er morgen vroeg uit! We zijn erg benieuwd naar morgen, wat we nou allemaal precies moeten doen en hoe het wordt. Morgen vertellen we er alles over!

ciaooooo.

• 15 Januari 2013 - 20:04

Jolanda:

Hey meiden,

Leuk het reisverslag,ga zo door.Weten wij waar jullie zoal mee bezig zijn.
    Hopelijk vinden jullie brood of broodjes die lekkerder zijn.

xxxJolanda

04 Februari 2013

Dag 21 + 22

03 Februari 2013

dag 19 + 20

Wij zijn Maaike, Jessy en Sophie Wij doen een stage voor onze school. Maaike doet een opleiding als dierenverzorging niveau 3, en Jessy en Sophie doen een opleiding als paravetrinair niveau 4. we zitten op Lentiz MBO animal. We mochten een vrijwillige stage doen en we mochten kiezen of we dat in het binnenland wilde doen of in het buitenland. wij wilde natuurlijk naar het buitenland omdat ons dat een super ervaring is! We zijn een beetje gaan zoeken wat voor stages er allemaal in het buitenland te vinden is. Uiteindelijk hebben we gekozen Corfy Donkey Rescue (CDR). We hopen hier mooie ervaringen op te doen en natuurlijk ook om nieuwe dingen te leren! 12-01-2013/9-02-2013

Actief sinds 13 Jan. 2013