Dag 17+18 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu Dag 17+18 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu

Dag 17+18

Door: Maaike, Sophie, Jessy

03 Februari 2013 | Griekenland, Kérkyra

Dag 17
We waren vandaag weer met z'n alle dus we werden door Meggie opghaald. We werden vandaag weer ingedeeld in een ander gebied. Ik (Jessy) ging naar de cops, de blinde ezels, Sophie ging naar de stables en Maaike ging naar de tent. Maaike legde mij uit wat ik allemaal moest doen en Sophie kreeg uitleg van Meggie. Iedereen deed de werkjes die in zijn gebied gedaan moesten worden. Na het eten kwamen we erachter dat een paar ezels niet goed hadden gegeten dus deden we in de middag een tpr bij hun. We mochten zelf allemaal omstebeurt een tpr doen. Uit de tpr's bleek dat het niet zo goed ging met de ezels, bij sommige was de tempratuur heel laag of juist heel hoog en bij andere was de hartslag juist weer heel hoog. Judy wist ook niet echt wat er aan de hand was dus moesten we deze ezels gewoon goed in de gaten houden. In de middag ging het heel slecht met 1 ezel, Picoula, het was al raar want in de ochtend moesten we haar helpen opstaan terwijl ze normaal altijd uit zichzelf opstaat. Tijdens de pauze kwam Judy ineens naar ons toe dat Picoula plotseling was dood gegaan. We waren allemaal heel erg geschrokken omdat het zo ineens was en ook omdat er meer ezels ziek zijn dus waren we bang dat hun ook dood zouden gaan. Sophie vond het extra jammer want ze begon Picoula net heel leuk te vinden. In de middag ging al het werk gewoon weer verder en gingen we niet te laat naar huis gelukkig. We aten in de avond onze vertrouwde broodjes hamburger en gingen daarna nog even skypen en slapen.
(beetje laat met deze dagen maar de wifi is heel slecht en we waren te moe om te schrijven)
AJUUPARAPLUUUX

Dag 18
Weer een werkdagje. Vandaag kwam een man met een graafmachine om Picoula te begraven. Hij komt altijd en begraaft altijd alle ezels die doodgaan. Ze worden begraven op het stuk land achter de stallen, waar ook altijd gewoon alle ezels rondlopen. Judy was er zelf niet bij, toen Picoula begraven werd, ze wou er zelf niet bij zijn. Er word niet speciaal afscheid genomen of iets, gewoon begraven en klaar, weer verder aan het werk. Het was vandaag weer lekker weer, dus de dag ging snel voorbij. Daarna weer snel naar huis en lekker onze vertrouwde broodjes hamburger gegeten haha, what else!?!? Toen weer lekker geskyped, en geprobeerd om vroeg naar bed te gaan maar dat lukt helaas nooit.
CIAOOOOBIAOOOO

04 Februari 2013

Dag 21 + 22

03 Februari 2013

dag 19 + 20

Wij zijn Maaike, Jessy en Sophie Wij doen een stage voor onze school. Maaike doet een opleiding als dierenverzorging niveau 3, en Jessy en Sophie doen een opleiding als paravetrinair niveau 4. we zitten op Lentiz MBO animal. We mochten een vrijwillige stage doen en we mochten kiezen of we dat in het binnenland wilde doen of in het buitenland. wij wilde natuurlijk naar het buitenland omdat ons dat een super ervaring is! We zijn een beetje gaan zoeken wat voor stages er allemaal in het buitenland te vinden is. Uiteindelijk hebben we gekozen Corfy Donkey Rescue (CDR). We hopen hier mooie ervaringen op te doen en natuurlijk ook om nieuwe dingen te leren! 12-01-2013/9-02-2013

Actief sinds 13 Jan. 2013