Dag 5+6 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu Dag 5+6 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu

Dag 5+6

Door: Maaike, Sophie, Jessy

17 Januari 2013 | Griekenland, Kérkyra

Dag 5

Vandaag was Maggie vrij, dus was het de eerste keer dat we alles zelf moesten doen. Paulet de vrijwilligster uit Canada was ook vrij, dus waren we maar met zijn vieren. Het ging wel goed en snel we waren gauw klaar met alles. Ik ( Maaike ) moest voor het eerst al het eten voor de ezels doen. Het ging niet helemaal goed want ik had iets te weinig aangemaakt. Toen moest ik weer meer aanmaken voor het eten voor de avond. Toen hielpen Jessy en Sophie mij ook even, alleen toen was ik de mix vergeten, was geen probleem want de rest konden we er gewoon bij doen! Het was weer een zware dag was wel lekker weer! Het zonnetje scheen lekker op een gegeven moment was het gewoon lekker warm! Jessy en Sophie moesten met de baby ezel buiten lopen. Alleen die is heel druk, dus die ging helemaal steigeren en bokken, haha volgens mij waren ze bijna dood, maar ze hebben het overleefd! We hebben ook de honden uitgelaten. We waren super moe dus gingen we vroeg slapen, we vielen ook gelijk inslaap wat heerlijk was. En Jerry onze baby (kat) was super irritant dus die hebben we maar de kamer uitgegooid haha. We hebben bijna weekend, dus daar kijken we naar uit om is een wat slaap in te gaan halen en heerlijk rusten!!

ciaooo

Dag 6
We werden eindelijk een keer opgehaald door Maggie met de auto dus hoefde we thankgod niet te lopen. Toen we aankwamen eerst een rondje lopen en alle liggende ezels omhoog helpen. Timoni, een ezel die we elke ochtend omhoog moeten helpen omdat ze hele slechte benen heeft moesten we ook vandaag weer omhoog helpen. Normaal gaat ze na even ondersteunen zelf staan maar vandaag bleef ze in de handdoeken liggen. We haalde Judy erbij en die zei dat we haar in de lift moesten hangen, zelfs in de lift bleef ze omvallen dus moesten we haar weer neerleggen. We hebben haar vandaag wel 4 of meer keer omhoog moeten helpen maar steeds viel ze weer om. Het ging erg slecht met haar en Judy kijkt morgen aan hoe het gaat anders wordt ze morgen waarschijnlijk ingeslapen. Na Timoni kwamen we erachter dat we gister vergeten waren een ezel los te maken na het eten en die lag op de grond super zielig! Daarna ging iedereen naar z'n gebied om daar zijn taken te doen (hooi geven, schoonmaken, water geven). Toen hadden we pauze, na de pauze verder aan onze taken. Sophie en ik (jessy) moesten de paardenstal doen wat echt een dirty klusje is omdat je op de weg naar de paardenstal toe ongeveer 84 keer vast komt te zitten in de modder, door de regen. Daarna weer pauze en toen de honden uitlaten. Na het uitlaten van de honden had Maggie en ander leuk klusje voor Sophie en mij in petto: er is 1 grote mesthoop maar door de modder hebben we de poep de laatste dagen een beetje voor de mesthoop gegooid dus moesten we alle poep opscheppen en op de grote hoop gooien (hierna zijn we herniapatienten geworden haha). Daarna was het etenstijd dus alle ezels vastbinden en het eten aan de goede ezel geven. Na het eten snel alle ezels weer naar binnen want het regende keihard. Maaike maakte de bakjes schoon, Sophie gaf de honden, kippen en konijnen te eten en Paulet en ik hadden de leuke taak om het 'speciale' hooi aan de ezels te geven, dat betekende dus weer rennen voor ons leven haha. Daarna waren we klaar en werden we door Maggie naar het appartement gebracht, omdat het Liekes laatste dag is kwam ze boven even kletsen en gaven we haar onze kadootjes (die hadden we gister samen met Lieke gekocht). Toen Maggie weg was gingen we samen met Lieke uit eten, was super lekker en die lieve Lieke trakteerde ons :) Na het eten boodschappen doen en snel slapen.
GOODNIGHTTT! X

• 17 Januari 2013 - 22:20

Jolanda:

Jullie hebben het best zwaar zo te lezen,hard werken hoor,wel leuk dat
    jullie uit eten zijn geweest,nog een dag en dan genieten van het weekend xxxjolanda

• 18 Januari 2013 - 09:53

Kees:

blijft gaaf om te lezen hoe het gaat met jullie blijft wel hard werken. waar jullie wel voor moeten uitkijken dat jullie geen slaaf worden en uitgebuit worden. want om met een henia terug te komen is volgens mij geen optie.
    bijna weekend dus even wat anders maccen bijvoorbeeld. xxx

Verslag uit: Griekenland, Kérkyra

04 Februari 2013

Dag 21 + 22

03 Februari 2013

dag 19 + 20

Wij zijn Maaike, Jessy en Sophie Wij doen een stage voor onze school. Maaike doet een opleiding als dierenverzorging niveau 3, en Jessy en Sophie doen een opleiding als paravetrinair niveau 4. we zitten op Lentiz MBO animal. We mochten een vrijwillige stage doen en we mochten kiezen of we dat in het binnenland wilde doen of in het buitenland. wij wilde natuurlijk naar het buitenland omdat ons dat een super ervaring is! We zijn een beetje gaan zoeken wat voor stages er allemaal in het buitenland te vinden is. Uiteindelijk hebben we gekozen Corfy Donkey Rescue (CDR). We hopen hier mooie ervaringen op te doen en natuurlijk ook om nieuwe dingen te leren! 12-01-2013/9-02-2013

Actief sinds 13 Jan. 2013