Dag 3+4 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu Dag 3+4 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu

Dag 3+4

Door: Sophie, maaike, jessy

14 Januari 2013 | Griekenland, Kérkyra

Dag 3

De dag begon voor ons al heel vroeg. we stonden om half 7 op om vervolgens naar het winkeltje te lopen voor 'vers brood' toen we daar aankwamen was er pas vers brood om 8 uur, en dat redde we niet. voor niks om half 7 opgestaan dus 'hahaha'. maar we bleven positief want dit was onze eerste werkdag bij de ezels en hadden er erg veel zin in!. om 8 uur begonnen we te lopen zodat we om 8:30 daar aankwamen. eenmaal daar aangekomen kregen we eerst een uitleg wat voor ezels ze hadden en wat te bedoeling was van elk klusje. we werden allemaal ingedeeld in een 'gebied' van de ezels. Jessy stond bij de tent, waar de minst zieke ezels staan, maaike stond bij de stables waar alle oude ezels staan, en sophie (ik) stond bij de corps waar alle blinde ezels staan. Er werd uitgelegd hoe we moesten schoonmaken, water geven en de ezels eten moesten geven. dit werd met behulp gedaan van Meggie een vaste medewerker. Meggie is een hele aardige vrouw die alles goed uitlegt. Meggie komt zelf uit schotland waardoor ze een beetje een schots accent heeft, dat is soms een beetje lastig te verstaan. Maar als je het niet snapt of verstaat vertelt ze het je gerust op een duidelijke en verstaanbare manier.
We waren al redelijk snel klaar met de klusjes omdat we met 7 mensen waren. daarna was er dus genoeg tijd voor extra klusjes! maaike heeft veel uitleg gekregen over het maken en gebruiken van het voer en de medicijnen en jessy en sophie zijn alle hoeven gaan krabben van de ezels (wat best een klus was!!), er waren hele lieve ezels bij maar ook veel ezels die het niet wilde en begonnen te schoppen, dat was dus wel een beetje spannend. om 4 uur was het weer tijd om alle ezels te voeren. we deden net als sochtends alle ezels vast zetten zodat we de bakken met voer konden neerzetten. ( we zetten de ezels vast omdat ze dan niet van elkaars eten stelen). nadat iedereen had gegeten en hooi en water heeft gekregen waren we klaar! Judy (de eigenaresse van donkey rescue) gaf ons een lift met de auto naar huis. daar waren we heel blij mee want, we waren doodmoe!. toen we eenmaal weer in ons appartement waren plofte we ons gelijk op ons bed. met de gedachte dat we nog naar de supermarkt moesten lopen om nog boodschappen te doen.
toen we eenmaal actie hadden ondernomen om naar de supermarkt te gaan gingen we lekker eten. een tosti en een snitsel! na het eten namen we allemaal een lekkere douche. nou ja lekker..... een lauwe douche helaaas.. daarna plofte we lekker op ons bed met met een paar zaken chips! dat hadden we wel verdient na zo'n eerste werkdagje vonden wij! Natuurlijk hebben we ook nog even geskypt met vrienden en familie om ook de eerste werkdag met hun te delen. daarna zijn we lekker gaan slapen met de gedachten dat we smorgens weer vroeg opmoesten!!
conclusie eerste werkdag: Heel leuk, maar wel zwaar werk!
DOEIIII XXXX

Dag 4
Helaas weer een piepende wekker die vroeg afgaat, dit keer om half 8. We waren zo slim om gister genoeg brood te kopen dus hoefde we dat niet meer te doen. Alleen konden we nog steeds niet in de auto dus moesten we gaan lopen, gelukkig pikte Meggie ons halverwege op omdat ze de rest al had afgezet. Toen we aankwamen liepen we eerst een rondje om te kijken welke ezels liggen (ze kunnen zelf niet meer opstaan dus moeten we ze omhoog tillen met doeken) toen alle ezels stonden ging iedereen naar z'n igen 'gebied' om aan de slag te gaan. Ik (Jessy) zit de hele week bij de tent samen met Paulet (een vrijwilliger uit Canada) we gaven eerst alle ezel hooi, er zijn speciale bakken waar we het hooi in doen. Daarna begon het leukste klusje van allemaal: poepscheppen. Toen we daar in de middag eindelijk mee klaar waren kwam er nog een leuk klusje bij: het nieuwe hooi was geariveerd. Een tractor met 2 mannen zonder tanden gaven het hooi aan en wij moesten het op de hooistapel leggen (erg zwaar!) Gelukkig hadden we eindelijk pauze, het was inmiddels al half 12 dus wel luste wel wat. Na de pauze gingen Sophie en ik alle dekens bij de ezels goed doen want die hangen vaak scheef en als ze er dan op gaan staan vallen ze en dat willen we natuurlijk niet. Toen alles weer recht zat begonnen we aan onze strijd met de hoeven, deze keer ging iets minder dan gister want vandaag hadden bijna alle ezels hun bokkepruik op dus moesten we erg uitkijken. Na zoveel mogelijk hoeven gedaan te hebben kwam de bestelwagen met voer, we hielpen met uitladen en toen kregen we het goede nieuws dat we weer pauze hadden, we hadden zo'n honger haha. Na de pauze hebben Sophie, Lieke (een vrijwilliger uit Nederland super aardig!) en ik 3 honden die vast staan uitgelaten. Maaike had ondertussen het voer gemaakt, een echte kokkin! Na het uitlaten begonnen we aan het voerritueel, alle ezels vast zetten voer aan de goede ezel geven en daarna weer los maken. Vandaag was alleen 1 ding anders bij het voeren, de ezels krijgen om de dag speciaal hooi wat ze SUPER lekker vinden en waar ze letterlijk een moord voor zouden doen. Aan Sophie, Lieke en mij de leuke taak om dit te pakken, door de stal te rennen, het snel op de grond te gooien en dan zo snel mogelijk wegwezen! Alle ezels werden gek en rende bokkend (voor zover de meeste dat nog kunnen) achter ons aan. Het was vast erg grappig om te zien. Na het eten geven alle ezels insluiten en de voerbakken schoonmaken en toen zat dag 2 er al weer op. We werden door Meggie naar het appartement gebracht, we deden boodschappen en maakte broodjes hamburger. Terwijl we aan het 'koken' waren viel ineens de stroom uit en was het pikkedonker, maar gelukkig na 10 minuten ging het weer aan. Nu liggen we lekker op bed, straks misschien nog even film kijken en dan lekker slapen want morgen zijn we maar met z'n vieren (Lieke, sophie, maaike en ik) dus dat wordt extra hard werken.
CIAOOOOOOOX

• 15 Januari 2013 - 20:19

Talisha :

sophieeeeee wat zwaar heb je het daar
    ik mis je wel gelukkig dat je het we leuk vond.
    nog veel plezier daar schat en tot snel
    xxxxxxxxxxxxxxxx loveyou

• 15 Januari 2013 - 21:27

Ricardo:

Alloooooo Schatjeee<3

Leuk allemaal hoor:) het is wel zwaar allemaal met dat geloop naar de supermarkt maar zonder eten red je het niet en zo te lezen zijn de donkeys ook wel lief haha:) Maar wel fijn dat je het naar je zin heb:) samen met jut en jul haha:P

ik mis je moppieexxx
    houvanjou<3 xxx

• 15 Januari 2013 - 22:00

Jolanda:

jeetje,wat hebben jullie veel te doen zeg!
    En dan nog zelf voor je eten zorgen,goed hoor.
    xxxxjolanda

• 15 Januari 2013 - 22:02

Magda:

Heey meiden,

Leuk om jullie avonturen hier te lezen, want dat is het wel zo af en toe :). Ik zie het al helemaal voor me, jullie rennend door de stal tussen de ezels, haha. Succes maar weer morgen en tot het volgende verslagje! xxxx Magda

• 16 Januari 2013 - 11:06

Sarah:

Lekker bezig! Ezelmeisjes ha ha

• 16 Januari 2013 - 11:16

Rene:

Wordt er nog gezond gegeten? Veel plezier en doe voorzichtig mijn lieve bokkenpootjes

• 16 Januari 2013 - 12:02

Sarah:

Oké dat had ik gestuurd

• 17 Januari 2013 - 18:54

René Van Leeuwen :

Hee Sophie. Hier een bericht van pap. Hoe is het op Korfu? Hier is het nu echt winter. Dik pak sneeuw op straat en ijs op de sloten. Gaat het goed met jullie in de ezel opvang? Hebben jullie het naar je zin. Leuk om jullie verslagen te lezen. Geeft een goede indruk van jullie avonturen. Nog heel veel fijne dagen en geniet er van met z'n drieën. Besef wel this is once in a lifetime dus maak er het beste van. Tot gauw maar weer. Pap.

• 17 Januari 2013 - 18:55

René Van Leeuwen. :

O ja, en natuurlijk nog een dikke xxxxxxxxxxxx

• 17 Januari 2013 - 19:15

René Van Leeuwen:

waar is jullie reisverslag van dag een en twee???????

• 17 Januari 2013 - 19:29

René Van Leeuwen: