dag 7+8 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu dag 7+8 - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van jsmdonkeys - WaarBenJij.nu

dag 7+8

Door: sophie, maaike, jessy

19 Januari 2013 | Griekenland, Kérkyra

Dag 7
De dag begon voor ons al 10 minuten eerder. Vandaag was meggie vrij en moest judy naar de dierenarts en naar de shop. We waren dus met ze 3en en de canadese vrouw. Bijna heel de dag was het aan het regenen en onweren. Dat is heel vervelend als je aan het werk bent en dat maakt het werken ook een stuk zwaarder. Verder deden we wat we standaard moesten doen eten geven, drinken geven en schoonmaken. We hebben ook nog de honden uitgelaten. De paarden en de jonge ezel moesten ook gedaan worden dat is altijd een zware klus. De paarden en de jongen ezel staan in een 'weiland', naja weiland kan je het ook niet meer noemen. Er is onwijs veel modder en geen sprietje gras te zien. Je zakt constant weg in de modder dus je moet snel lopen anders zit je vast! Als je de stal had uitgemest moest die kruiwagen naar de mesthoop. Zie dat maar is te doen met die zware kruiwagen in de modder.. Maar we hadden een tactiek! keihard rennen met de kruiwagen zodat je niet vast komt te zitten hahaha. Toen we klaar waren met alles was het WEEKEND! Daar keken we wel naar uit we waren zo moe! Judy bracht ons met haar auto naar ons appartement we deden nog wat boodschappen en gingen naar binnen om te eten. In de avond hadden we meer energie over dan we dachten dus lieten we het appartement en de canadees die naast onze kamer verblijft van onze mooie zang kunsten genieten!! hahaha. Toen we uitgezongen waren gingen we lekker slapen om de volgende dag een dagje door te brengen in corfu city!!!!

byeeeeeee x

Dag 8
Vandaag was de dag waar we al 5 dagen naar uitkeken haha: WEEKEND. We wilde het liefst zo lang mogelijk uitslapen maar helaas werden we allemaal al om half 9 wakker. We bleven tot 10 uur lekker in ons bedje liggen (helaas niet echt een lekker bed eerder een plank met een laken eroverheen haha) We gingen eruit deden onze eerste was, we wisten niet wat we moesten doen dus deden maar wat. We moeten onze kleren er nog uit halen dus we weten nog niet hoe die eraan toe zijn. Daarna bracht Tasos ons naar Corfu city, echt een super leuke stad! We keken in wat winkeltjes en kochten nieuwe kleren en soop ook nog super gave hakken! Ook kochten we een shirtje voor onze baby Jerry. De meeste kleren hier zijn echt super goedkoop dus volgende week gaan we weer haha. Het was alleen wel raar en jammer want om 3 uur sloten alle winkels al. Na het shoppen gingen we naar onze favorite winkel de.....: MACDONALDS, we kochten zoveel mogelijk en genoten er super erg van! :) Daarna naar de supermarkt inkopen doen voor de hele week omdat die supermarkt stukke goedkoper is dan het kleine supermarktje waar we normaal heen gaan. Wij met 8 tassen naar de bushalte met de gedachte dat de laatste bus om 4 uur zou gaan, was de laatste al om 2 uur gegaan geen bus voor ons dus. Gelukkig had Tasos ons het nummer van een goedkope taxichauffeur gegeven, hij bracht ons naar het appartement. Toen we aankwamen gingen we gelijk opzoek naar Jerry om z'n nieuwe shirtje aan te doen, het staat hem super goed en hij gaat sowieso alle chickies versieren! We haddeen ook brokjes en snoepjes voor hem gekocht dus hij kon lekker met ons mee eten. Wij aten broodje hamburger. Na het eten gingen we in de bar zitten met onze laptoppies, skypen enzo. Straks slapen met de heerlijke gedachten dat we morgen helemaal niks hoeven te doen!
AJJUUUUUUUXXX

04 Februari 2013

Dag 21 + 22

03 Februari 2013

dag 19 + 20

Wij zijn Maaike, Jessy en Sophie Wij doen een stage voor onze school. Maaike doet een opleiding als dierenverzorging niveau 3, en Jessy en Sophie doen een opleiding als paravetrinair niveau 4. we zitten op Lentiz MBO animal. We mochten een vrijwillige stage doen en we mochten kiezen of we dat in het binnenland wilde doen of in het buitenland. wij wilde natuurlijk naar het buitenland omdat ons dat een super ervaring is! We zijn een beetje gaan zoeken wat voor stages er allemaal in het buitenland te vinden is. Uiteindelijk hebben we gekozen Corfy Donkey Rescue (CDR). We hopen hier mooie ervaringen op te doen en natuurlijk ook om nieuwe dingen te leren! 12-01-2013/9-02-2013

Actief sinds 13 Jan. 2013